Vanmiddag kreeg ik van Stefanie (Toos Klapperd) het droevige nieuws door dat haar moeder Andrea (Ma Molton) vroeg in de middag overleden is. Ze mocht maar net 72 worden. Ik denk met plezier terug aan de keren dat ik haar heb mogen ontmoeten en ben er dankbaar voor, want zonder de organisatie die ze op zich nam om met een aantal consuminderaars af te spreken had ik heel veel lieve mensen nooit leren kennen.
Andrea was een lieve en vrolijke levensgenieter, samen met haar maatje en partner Sepp. Ik weet zeker dat ze genoten heeft van de jaren voorafgaand en na haar pensionering. Ze hield van lekker eten, een biertje of een wijntje en van een sigaretje. Ze heeft 40 jaar gerookt en het lukte haar een jaar of zeven geleden om daarmee te stoppen. Toen ze de diagnose Lewy-Body dementie kreeg verzuchtte ze dat ze alles had kunnen bedenken qua ziektes, maar geen dementie. Ondanks dat ze niet oud heeft mogen worden, weet ik zeker dat ze genoten heeft van het leven.
Lieve Andrea, bedankt voor alle consumindertips, je lach, je gezelligheid, vrolijkheid. Ik zal je nooit vergeten. Rust in vrede.
Andrea overleden
-
Re: Andrea overleden
Wat een verdrietig bericht. Dank dat je ons deelgenoot maakt. Je verwoordt precies zoals ik me haar ook herinner. Ik wens haar (opa) Sepp en haar dochters en kleinkinderen heel veel sterkte. Ze zullen haar missen.
-
Re: Andrea overleden
Heel veel sterkte voor de familie. Wat een geweldige humor had ze toch. Helaas heb ik haar alleen door haar berichten heen leren kennen. Ik weet nog dat ze met Sepp naar Valkenburg kwam en bij café het Haantje zaten en Sepp ging daar spelen op zijn accordeon en zij meezingen. Ze leefde het leven.
Carpe Diem
-