Tegenwoordig wil ik heel snel klaar zijn met koken. Dus is het vaak hetzelfde: kip, vis of vegetarisch met wokgroenten en dan telkens andere groenten. Aardappelen of rijst eet ik maar een paar keer per week.
Niet dat ik daar van afval maar ik eet minder (ouderdom?) en wil dan gezonder eten. Ik eet wel brood dus niet koolhydraatarm of hoe al die diëten mogen heten. Toch scheelt de combi van meer bewegen en anders eten me een paar kilo en dat is zeer welkom maar was niet het doel.
Ik gebruik telkens andere kruiden maar ik vind het nu wel veel van hetzelfde worden, ga toch eens bij smulweb kijken. In de winter komen de soepjes er nog bij.
Snel koken
-
Re: Snel koken
Naast wokken is een ovenschotel maken ook weinig werk. “Gewoon” aardappels vlees en groenten kost eigenlijk ook weinig tijd. In plaats van aardappels maak ik tegenwoordig vaak een tweede groente. Bijvoorbeeld gebakken of gegrilde plakken aubergine of courgette. Of ik maak bij een bladgroente bijvoorbeeld broccoli of bloemkool. Als het warm is, is een maaltijdsalade ook lekker en snel klaar. Wij eten tegenwoordig vaak boontjes met spaghettisaus. Of een salade met bijvoorbeeld gehaktballetjes in een tomatensaus. Wokgroenten met peulvruchten zijn ook lekker en geven een andere bite aan je maaltijd.
Succes!
Succes!
-
Re: Snel koken
Ik heb nu misschien een jaar, nee, langer, een multi-cooker. Dat heet hier multi-cooker maar het is gewoon een Instapot, komt van dezelfde fabriek.
Vorige week was ik ziek en kon ik niet lang op mijn benen staan. Dan snij ik even wat spullen, in de pot, dekseltje erop, programma aan en geen omkijken meer naar. De ene dag hadden we couscousgroenten met couscous en kalkoen, de andere dag chili sin carne. Soepjes gaan ook makkelijk in dat ding.
Op dit moment is het op maar meestal heb ik een mengsel van ui, knoflook, wortel en bleekselderij in de vriezer liggen. Als het op is, gooi ik weer wat door de keukenmachine en vries ik het in. Omdat het klein is, kun je het bevroren in de pan doen en het bakt zo. Ik vind het heel makkelijk voor allerlei gerechten als "starter", het scheelt tijd en opruimen tijdens het koken. Het is ook gezonder dan knoflook uit een potje.
Vorige week was ik ziek en kon ik niet lang op mijn benen staan. Dan snij ik even wat spullen, in de pot, dekseltje erop, programma aan en geen omkijken meer naar. De ene dag hadden we couscousgroenten met couscous en kalkoen, de andere dag chili sin carne. Soepjes gaan ook makkelijk in dat ding.
Op dit moment is het op maar meestal heb ik een mengsel van ui, knoflook, wortel en bleekselderij in de vriezer liggen. Als het op is, gooi ik weer wat door de keukenmachine en vries ik het in. Omdat het klein is, kun je het bevroren in de pan doen en het bakt zo. Ik vind het heel makkelijk voor allerlei gerechten als "starter", het scheelt tijd en opruimen tijdens het koken. Het is ook gezonder dan knoflook uit een potje.