Voor mijn werk moet ik voor ongeveer de komende anderhalf jaar regelmatig heel lange dagen maken op een locatie op afstand. Die afstand is net te doen op 1 dag, ongeveer anderhalf uur reistijd enkele reis. Maar in combinatie met de lange werkdagen vind ik het niet verantwoord om telkens heen en weer te rijden. Nou zou ik een hotel of B&B kunnen nemen voor de nachten tussen die lange werkdagen. Maar ik zit er ook over te denken om een camper te kopen en mijn auto weg te doen. Een kleintje want ik hou niet van een enorme camper. Heb ik ook niet nodig en ik wil er geen speciaal rijbewijs voor moeten halen. Rij ik maandag rustig naar mijn werk, kan ik in mijn eigen omgeving 2 nachten op een camping staan en rij ik woensdag rustig terug naar huis om nog 1 dag vanuit huis te werken. Met een koelbox en 2 voorgekookte maaltijden red ik me prima.
Maar: ik heb eigenlijk geen benul van campers. Wat zijn de voor en nadelen? Ik weet dat Moneypenny (?) een tijdje een camper gehad heeft. Waar kun je parkeren en reserveren? Hoe kom je aan die adressen? Tante google zegt nogal tegenstrijdige dingen. Is een camping noodzakelijk (ik kan heel veel op mijn werk, douchen, eten etc. Ik hoef dus weinig voorzieningen maar enig sanitair is wel nodig en dat is in een klein campertje weer lastig..
En hoe zit het met verzekeren? Moet je hem ook verzekeren als hij op eigen erf gestald staat? Het is namelijk een project waarbij je opleidt naar zelfstandigheid en ergens zit er een periode van 3 maanden in waarbij ik me helemaal niet bemoei met de ontwikkeling. Daarna gaan we evalueren en het project het groene licht geven, of bijstellen en nog een proefronde draaien. Maar in die 3 maanden zou ik de camper gewoon op eigen erf stil kunnen zetten.
Kortom, tips zijn meer dan welkom!
Camper, do's and dont's.
-
Re: Camper, do's and dont's.
Er zijn bij mij in de buurt meerdere speciale camperplaatsen, neem aan dat je dat door het hele land wel hebt.
Je mag niet zomaar op een parkeerplaats overnachten, al heb ik dat in Zandvoort vaak genoeg gezien.
Als een camper in opslag of op eigen terrein staat kun je hem uit de verzekering halen.
Maar als ie onverzekerd op eigen terrein staat en er breekt brand uit of stormschade dan heb je wel een probleem.
Je mag niet zomaar op een parkeerplaats overnachten, al heb ik dat in Zandvoort vaak genoeg gezien.
Als een camper in opslag of op eigen terrein staat kun je hem uit de verzekering halen.
Maar als ie onverzekerd op eigen terrein staat en er breekt brand uit of stormschade dan heb je wel een probleem.
Ekbentnet