Vroeger waren het huidproblemen/longklachten, daarna at ik wat ik wilde en kreeg gewoon buikpijn. Nu is het pds en daar is mee om te gaan. Mijn longklachten zijn gebleven.
Het beste dieet voor mij is: vegan of vegetarisch en ik eet al jaren geen varkensvlees meer. Dat hielp heel goed maar nu is rundvlees ook in de ban want dat is beter voor het milieu (ben een halve hippie in wording) én voorkomt onstekingen.
Een vriendin van mij heeft klachten die op de jouw lijken en zij eet inmiddels bijna vegan. Ze valt ook flink af én is pijnvrij.
Door haar drink ik Tuinthee: munt, salie, melisse enz. eet ik bewust en gezonder, laat meer staan en ui en knoflook zijn echt heel vervelend voor mij.
Dan nog glutenvrij en de melk is afwisselend rijstmelk, havermelk of amandelmelk. Soya vermijdt ik ook.
Kurkuma is goed om ontstekingen te remmen, gooi ik overal overheen.
Alcohol is niet goed voor mijn opvliegers dus ik heb een glaasje alcoholvrij gehad dit weekend.
Het is ook het stapelen op een dag: als je alles dat je met mate mag, op een dag eet dan ben je 's avonds doodmoe of ziek.
Dus ik maak een weekmenu, hou rekening met suikers en eet het liefst van die gemengde groenten die ik wok. Mais, wortel, tomaat, paprika, courgette en heb dat dan in de diepvriees gesneden klaarliggen.
Vis eet ik wel: zalm of koolvis maar niet de andere soorten en niet gepaneerd.
Brood is bij ons oerspelt bruin (Oberlander) of soms wit en dan spelt roggenbrood met zonnebloempitten. Dat komt van de bakker en verdraag ik goed.
Mijn motto: alles kan maar niet tegelijk.
Bedankt voor de tip van het ijs, dat ga ik zeker eens halen. Al heb ik zelf ook al ijs gemaakt met poeder uit Duitsland en dan met amandelmelk. Jammie!
Dit alles heeft ook een voordeel: met een weekendje weg, koken we nu zelf en ik haal van alles in huis waarvan ik zeker weet dat ik het verdraag. Minder uit eten en meer koken. Daarom ben ik ook een Keukenprinses in opleiding

.